دسته‌بندی نشده

گیفت کارت چیست

گیفت کارت چیست

در تعریفی ساده خرید گیفت کارت همان خرید کارت هدیه‌ مجازی است. گیفت کارت در واقع نوعی گواهی نامه و اعتبار غیر نقدی است که توسط بانک ها، شرکت ها و کمپانی ها صادر شده و به عنوان جایگزین پول نقد برای کسب و کار های آنلاین و همچنین خرید از فروشگاه های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

در ابتدا گیفت کارت ‌ها یا همان کارت های هدیه توسط بانک ‌ها ابداع و عرضه شدند، اما امروزه هر کمپانی بزرگ یا کوچک می‌ تواند گیفت کارت مخصوص به خود را برای خرید عرضه کند.

گیفت کارت‌ ها به صورت یک کد ارائه می شوند و به صورت مجازی و اعتبار پولی در حساب افراد، با وارد نمودن کد مربوطه شارژ می ‌شوند. مشتری با این اعتبار مجازی می ‌تواند برای خرید کالاها و خدمات الکترونیکی اقدام کند.

اولین گیفت کارت در اواخر سال 1994 در فلوریدا توسط شرکت Blockbuster Entertainment برای فیلم های پرفروش سرگرمی معرفی شد.

کارت هدیه مجازی و یا همان گیفت کارت در آمریکا محبوبیت زیادی دارد و در سال 2006 دومین هدیه داده شده توسط مصرف کنندگان زن و سومین هدیه داده شده از طرف مردان بوده است.

امروزه گیفت کارت ‌ها در انواع مختلفی موجود می باشند. از شرکت های ارائه دهنده گیفت کارت می توان به  کمپانی ‌های بزرگی نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت، سونی، فیس بوک، ویزاکارت، مسترکارت، فروشگاه مجازی آمازون، ایکس باکس و… اشاره نمود.

این کمپانی ها گیفت کارت‌ هایی با اعتبارهای گوناگون پولی در اختیار مشتریان قرار می‌ دهند تا آنها بتوانند تنها بوسیله کد گیفت کارت و بدون هیچ گونه استفاده ای از کارت ‌های اعتباری بانکی از فروشگاه ‌های آنلاین آنان خریداری کنند.

می توان گفت به طور تقریبی اکثر فروشگاه‌ های بزرگ و معتبر مانند آمازون مشتریان خودشان را به خرید نیازمندی هایشان از طریق گیفت کارت ها ترغیب می کنند.

گیفت کارت چیست

ویژگی های گیفت کارت

همان گونه که از اسم گیفت کارت ها پیداست، مهمترین علت خرید آن ها هدیه دادن است. در همه جای دنیا و در هر مناسبتی افراد می توانند به دوستان خود گیفت کارت هدیه بدهند. به همین جهت بهترین ویژگی گیفت کارت هدیه دادن به دیگران است.

گیفت کارت یا همان کارت هدیه به نام شخص صادر نمی شود و تنها با یک ID مشخص تعریف می شود. بنابراین دارندگان آن می توانند به طور ناشناس از این گیفت کارت ها استفاده نمایند که همین موضوع می تواند یک ویژگی مهم برای گیفت کارت ها به شمار رود.

به طور معمول گیفت کارت ها یا به صورت یکساله می باشند و یا اصلأ تاریخ انقضا ندارند. بنابراین هنگامی که اعتبار موجود در گیفت کارت به اتمام برسد دیگر قابل شارژ نخواهد بود و دور ریخته می شود.

گیفت کارت ها به دلیل اینکه از دشواری‌ های انتخاب هدیه کاسته ‌اند، محبوبیت قابل توجهی میان افراد مختلف پیدا کرده ‌اند. شخص دریافت کننده‌ گیفت کارت می ‌تواند از این کارت هدیه بر اساس قوانین کمپانی و یا شرکتی که آن کارت را صادر کرده است‌، استفاده کند.

ویژگی دیگری که کارت های هدیه دارند این است که هر گیفت کارت یک ID منحصر بفرد و مخصوص به خود در آن شرکت صادر کننده دارد که همین ویژگی موجب می شود به هنگام سرقت گیفت کارت، شخص دارنده کارت هدیه سریعأ موضوع را به شرکت مورد نظر اطلاع دهد.

از دیگر ویژگی گیفت کارت ها خرید آنها در مبالغ مختلف از 5 دلار به بالا می باشد. به این صورت که مصرف کننده بر حسب نیاز و موجودی خود می تواند اعتبار مورد نظر خود را تهیه و خریداری کند.

گیفت کارت چیست

در موقع خرید گیفت کارت به چه نکاتی دقت کنیم؟

همانطور که در بخش ویژگی های گیفت کارت اشاره شد هر کارت هدیه ID منحصر بفردی در شرکت سازنده اش هنگام خریدگیفت کارت توجه و دقت لازم را داشته باشند.

متأسفانه در ایران تعداد گیفت کارت ‌های سرقت شده و تقلبی زیاد است. گیفت کارت های تقلبی با استفاده از برنامه فوتوشاپ و نرم افزارهای گرافیکی دیگر ساخته می شوند.

نکته مهمی که اینجا باید عنوان کرد این است که اگر کاربر در دستگاه های اپل با گیفت کارت دزدی اکانت خودش را شارژ کند، کمپانی اپل اکانت وی را بلاک و مسدود می‌ کند و کاربر به هیچ عنوان قادر به بازگشایی اکانت نخواهد بود و اپل به هیچ عنوان در این مورد پاسخگو نیست.

بنابراین گیفت کارت را از جایی مطمئن و مورد اطمینان خریداری کنید. بسیاری از سایت ‌های غیر معتبر دارای گیفت کارت های تقلبی می باشند. به هیچ عنوان از سایت های غیر معتبر کارت هدیه نخرید.

از فروشگاه ها و سایت های معتبر اقدام به خرید گیفت کارت نمایید و نسبت به اصل بودن کارت هدیه خریداری شده اطمینان حاصل کنید و از فروشنده اسکن گیفت کارت را بخواهید.

قبل از خریدگیفت کارت آن را به دقت بررسی نمایید و مطمئن شوید که هیچ کدام از برچسب‌ های محافظتی آن کنده یا مخدوش نشده باشد. همچنین دقت کنید بعد از خرید گیفت کارت چه مبلغی از حساب شما کسر شده است.

هر جایی که اقدام به فروش گیفت کارت می کند شرایط و ضوابط مخصوص خودش را دارد. بنابراین حتمأ قبل از اینکه خرید خود را انجام دهید دستور العمل آن را بخوانید تا اگر شرایط و ضوابط آنجا را دوست نداشتید از جایی دیگر خرید خود را انجام دهید.

گیفت کارت چیست

نحوه استفاده از گیفت کارت

پس از خرید گیفت کارت برای استفاده از آن باید هوشیار باشید. در ابتدای کار به هنگام دریافت کارت، شرایط و قوانین درج شده روی آن را بخوانید. حتمأ تاریخ انقضا و قیمت آن را چک کنید.

اگر متوجه شدید که اعتبار کارت به اتمام رسیده یا از میزان پول آن کسر شده سریعأ با شرکتی که کارت را از آن خریداری نمودید تماس بگیرید و برای پس دادن کارت و گرفتن پول خود اقدام نمایید.

به هنگام خرید از فروشنده‌ گیفت کارت، رسید یا شماره‌ کارت را دریافت کنید و این اطلاعات را در یک جای مطمئن برای خود نگه دارید.

پس از فعال سازی کارت و به محض این که توانستید از گیفت کارت خود استفاده کنید بسیار مراقب باشید که آن را جا نگذارید و گم نکنید، چون اگر کارت فعال شده گم شود، فرد دیگری به آسانی می تواند از شارژ آن استفاده کند.

شما باید با گیفت کارت خود مانند پول نقد رفتار کنید. هنگامی که کارت شما گم شد و یا به سرقت رفت سریعأ موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهید.

با گیفت کارت ها با ملایمت باید رفتار نمود. این کارت ها از لایه های نازکی تهیه و ساخته شده اند و به راحتی مخدوش می شوند. نکته مهم اینجاست که اگر گیفت کارت مخدوش شود و صدمه ببیند دیگر برای کاربر کار نخواهد کرد. پس باید به آن ها اهمیت داده شود و از آن ها به خوبی مراقبت شود.

گیفت کارت چیست

چرا گیفت کارت بخریم ؟!

در مورد اینکه گیفت کارت چیست و چه ویژگی هایی دارد صحبت کردیم. حال می خواهیم بدانیم اصلأ چرا یک نفر باید به خرید گیفت کارت نیاز پیدا کند؟ و یا چه چیزهایی باعث می شود که افراد مختلف وادار به خرید گیفت کارت شوند؟

همانطور که همه ما می دانیم تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت و ترقی است. در همه کمپانی های معروف با پیشرفت و گسترش روزافزون تکنولوژی خدمات جدیدتر و به روزتری عرضه می شود و گجت های جدیدی بوجود می آید که اکثر آنها رایگان نیستند.

بنابراین کاربران این کمپانی ها برای اینکه بتوانند از خدمات جدید مربوط به آنها استفاده کنند، نیاز به خرید گیفت کارت های مخصوص این کمپانی ها و شرکت ها پیدا می کنند.

امروزه به طور قطع و یقین هر فردی در دنیا دارای یک گوشی هوشمند است که این گوشی هوشمند به خدمات و نرم افزارهای بروز مربوط به خودش نیاز دارد، مسلمأ تمامی این خدمات رایگان نیستند و کاربر باید برای دریافت این خدمات گیفت کارت های مربوطه را خریداری کند.

مثال کاملا بارز در این زمینه شرکت های اپل و گوگل می باشند که کاربر برای دسترسی به یک سری از خدمات و نرم افزارهای جدید این شرکت  ها باید گیفت کارت های مربوط به آیتونز و گوگل پلی را خریداری کند. با این وجود می توان گفت خرید کردن تنها استفاده مفید از گیفت کارت ها نیست.

گیفت کارت چیست

چرا از سایت گیفت کارت 21 خرید کنیم ؟

همانطور که می دانیم به دلیل وجود تحریم ها نمی توان به صورت مستقیم از گوگل پلی اقدام به خرید گیفت کارت نمود، اما شما از طریق سایت گیفت کارت 21 می توانید انواعی از گیفت کارت ها

از قبیل: گیفت کارت گوگل پلی، گیفت کارت آیتونز، گیفت کارت آمازون، گیفت کارت پلی استیشن، گیفت کارت ایکس باکس و … را به صورت کاملأ مطمئن و با قیمت هایی مناسب خریداری کنید.

گیفت کارت های ما به صورت فیزیکی از فروشگاه ها و نمایندگان طرف قرارداد و معتبر آمریکا به صورت صد در صد قانونی و معتبر خریداری می شوند و به شما این اطمینان را می دهیم که بدون هیچ گونه نگرانی گیفت کارت های اصل خریداری و شارژ نمایید.

اسکن کارت فیزیکی تمامی این کارت های هدیه موجود بوده و به هنگام خرید به شماره موبایل و ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد. وجود اسکن کارت ها همراه با شماره سریال و بارکد در واقع مهر تأییدی بر ادعای اصل بودن گیفت کارت هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *